Nytta framför nöje

Idag ägde den s.k. valborgspubrundan rum. Eller äger rum; den håller fortfarande på. Igår övervägde jag att gå på den. Jag hade satt upp mig som ”attending” på Facebook-eventet och gick och la mig (relativt) tidigt för att kunna gå upp vid 10 idag. Det fanns egentligen flera saker som talade emot – jag kände bara två som skulle gå och hade inte haft någon kontakt med dem innan, jag hade ingen biljett och de kanske var slut, jag hade ingen utklädnad (det var skurktema) och jag hade egentligen varken råd eller tid eftersom jag är en fattig student med en b-uppsats som ska in om mindre än en vecka. Men trots det var jag inställd på att åtminstone gå dit och spana in läget när jag gick och la mig igår.

Det gick dock inte riktigt som jag hade beräknat. Jag kunde verkligen inte somna, antingen för att min dygnsrytm är hjälplöst förvriden eller för att jag hade druckit kaffe vid 18-tiden. Hursomhelst gick jag upp 11.30 istället för 10.00. Då kom de där frågetecknen tillbaks och till slut beslutade jag mig för att skippa pubrundan och istället gymma och skriva b-uppsats. Det var nog ett bra beslut, för driven av tanken ”Nu är det bäst att du skriver på, annars hade du lika gärna kunnat festa!” fick jag en hel del skrivet på B-uppsatsen, och jag kommer ju ändå få helgens festkvot uppfylld med råge eftersom jag ska till Uppsala på valborgsfirande i morgon.        

 
Jag önskar att jag alltid kunde ha lika bra självdisciplin som idag.


Kommentarer
Postat av: Louise

Måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-08 @ 11:46:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0