Trist vecka för metalfans

Det här har varit en bra trist vecka för alla metalfans.


I onsdags lämnade gitarristen K. K. Downing Judas Priest. Downing har varit med sedan starten för 40 (!) år sedan och lämnar såklart ett enormt hål trots att bandet redan verkar ha hittat en ersättare. För min del innebär det att jag aldrig kommer att få se klassiska Judas Priest live, vilket jag hade tänkt göra när de kommer hit även om jag aldrig varit ett jättestort fan.





I torsdags lämnade gitarristen Jeff Loomis och trummisen Van Williams det amerikanska prog metal-bandet Nevermore. Jag har inte hört så mycket av dem, men det är ett stort band som här tappar två tongivande medlemmar. Dessutom verkar sångaren Warrel Dane ha alkoholproblem, så det lär dröja innan vi får höra något nytt från Nevermore.


 

Igår lämnade sångaren Roy Khan power metal-bandet Kamelot. Khan har en väldigt speciell röst och lär bli svår att ersätta. Han hoppade av Kamelots pågående turné för ett tag sedan och enligt rykten har han både fysiska och psykiska problem. Han lär knappast syssla med musik igen inom en överskådlig framtid.  


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0