Det tar sig

Tidigare idag, när jag satt och skrev på min B-uppsats, slogs jag av en ganska trevlig tanke: ”Fan, det här börjar ju ta sig!”. Min inledning, som jag mer eller mindre fått göra om från grunden, är nu helt klar och lär inte behöva ändras något mer. Jag har läst alla artiklar, inte så noggrant men tillräckligt för att plita ner en del i undersökningsdelen och upptäcka några mönster som jag skrivit i sammanfattnings- och slutdiskussionsdelen. Mitt mål är att vara klar på onsdag så att jag kan ägna hela torsdagen åt finslipning, och just nu känns det inte alls orealistiskt.

 
Visst, det är fortfarande mycket som kan gå fel, nybörjarfel som kan begås – är det här relevant för frågeställningen? Är språket för informellt för en slutdiskussion? Är de här fotnoterna korrekt utformade? Etc. etc. – men ändå. Med tanke på att jag jobbar själv och att jag letade i nästan en vecka efter något som inte fanns känns det som det här går jävligt bra.
 

För att sammanfatta de två senaste inläggen: min självdisciplin har firat triumfer den här helgen. Jag hoppas att den trenden håller i sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0