Inställd avrättning

Jag kom till dagens uppsatsseminarium med känslan hos en som kommer till tandläkaren och antar att han har ett hål. Med andra ord: jag trodde inte att det skulle gå särskilt bra. Sen trodde jag att hon som skulle opponera på min uppsats hade ett kritiskt öga (trots att jag aldrig ens pratat med henne. Slutsats: jag tror det värsta om folk.) Men det gick bra; jag fick en del beröm för min uppsats och de ändringar jag ombads göra innebär inte att jag måste leta upp ny fakta utan bara utveckla några delar utifrån de fakta jag redan har. Min egen opponering gick också bra; jag hade fått en uppsats av avhandlingskvalitet av sätta tänderna i, och jag tyckte att jag på ett ganska bra sätt lyckades koka ner innehållet till det viktigaste och ta upp uppsatsens starka och svaga sidor. Det var nog en av de bästa opponeringar jag gjort. (säger man så: göra en opponering?)

Sen stod öl i kårpuben på schemat. Nu sitter jag här och känner mig lite smålullig, klockan 23.40 en vardagskväll. Det blev nog en eller två öl för mycket, men idag tyckte jag faktiskt att jag hade förtjänat det.

PS. Igår gjorde jag lite reklam för min blogg på Facebook, och vips hade jag 13 besökare. Jag tror aldrig att jag haft mer än 10 på en dag förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0